vrijdag 11 januari 2008

Zondag 20 januari 2008: Koh Lanta

Om 8 uur opgestaan en ook hier geconstateerd dat het ontbijt niet lekker is. Droge pancakes, droog brood en veel te sterke thee.
We waren hier incl ontbijt 2000 bath per nacht kwijt. Onze eerdere hotels kostten tussen de 500 en 1200 bath, maar dit was behalve duurder ook veel luxer. En dat wilden we!

We hebben een brommertje gehuurd waarmee we lekker rond het eiland zijn gaan touren. We zijn naar de Gypsy Village geweest en later naar Old Lanta Town.

Martine vond dit straathondje heel lief.

Tussendoor hebben we bij de mangroves gekeken naar de kayakmogelijkheden, maar dat vonden we er niet zo aanlokkelijk uitzien. In Old Lanta Town hebben we heerlijke inktvistempura en fried rice with seafood and vegetables gegeten.

Onderweg zagen we ook nog een rubberplantagetje.

Dit bord drukt je weer even met je neus op de feiten. Het zag er daar zo lieflijk kalm uit dat je bijna vergeet wat hier is gebeurd met de tsunami.

Nadat we gezwommen en gelezen hadden zijn we naar Saladin gereden waar we de boottocht en vlucht naar Bangkok geregeld hebben. Daarna heeft Maarten een massage genomen en hebben we gelezen.

's Avonds hebben we bij het resort naast ons gegeten. Ik een knetterverse vis (grouper) die door de gypsy's gevangen was en Maarten Indian red curry in ananas. Tenslotte nog een cocktailtje op het strand (pina colada en een mojito). Tegen half 12 gingen we naar bed. Nu we niet meer zo bezopen vroeg opstaan, gaan we ook weer wat later naar bed. We zijn hier tenslotte om uit te rusten.