zaterdag 5 januari 2008

Zaterdag 26 januari 2008: Bangkok en naar huis

De laatste dag....

Ik was heel blij dat ik nog een kans had om naar de Chatuchak weekend markt te gaan. De vorige keer in Bangkok waren we niet in het weekend en we dachten dat het er niet meer van zou komen. Nu bleken we ineens toch te kunnen. Later zou blijken waarom we deze tijd ineens hadden, maar gelukkig wisten we nu nog van niets.

De weekendmarkt was heel bijzonder. Zelfs Maarten die inmiddels z'n buik wel een beetje vol had van alle markten was enthousiast. De markt beslaat zo'n vijf voetbalvelden en is dus immens groot. Er zijn hele afdelingen met 1 soort produkt en je kunt lang niet alles zien. Ook hier natuurlijk weer overal lekker eten. De foto's spreken denk ik voor zich. De dierenafdeling was minder prettig. Konijnen en hondjes met kleertjes aan en alles in veel te kleine hokjes.

Terug in het hotel hebben we nog even gezwommen en daarna zijn we met de rivierboot naar het centrum gegaan.

We wilden namelijk in de Bayoketower eten. Schijnt spectaculair te zijn qua uitzicht en buffet. Helaas was het vol en moesten we afdruipen. Maarten was inmiddels zo moe dat hij eigenlijk niets meer wilde en toen hebben we maar een laatste pad thai op in het winkelcentrum waar we op dag 1 ook geweest waren.

Daarna nog even chillen in het hotel en toen moesten we naar het vliegveld. Met de taxi gingen we ernaartoe. Na behoorlijk lang in de rij gestaan te hebben hoorden we dat we een dag te laat waren. We hadden gisterennacht moeten vliegen. We hebben het ook steeds over vrijdagnacht gehad, maar op een bepaald moment zagen we zaterdag op de tickets staan (logisch; vrijdagnacht om 1.40 uur is natuurlijk zaterdagochtend) en dat is een eigen leven gaan leiden. Gelukkig konden we met de vlucht van die nacht mee, maar we moesten wel 200 euro pp bijbetalen. Dat was dus een duur dagje weekendmarkt. Maar goed, het had ook zo kunnen zijn dat we pas na 3 dagen meekonden of een nacht op het vliegveld hadden moeten hangen. We waren dus toch blij.

Na een lange reis (weer erg weinig geslapen natuurlijk) vonden we Nederland niet zo leuk toen we aankwamen. Alles was zo netjes en zo stil......