zondag 13 januari 2008

Vrijdag 18 januari 2008: Phuket

Vandaag zijn we met 2 binnenlandse vluchten naar Phuket gegaan.
Om 7.00 uur zijn we met een taxi naar het vliegveld gereden. Eerst gingen we met een vliegtuig naar Bangkok. De vlucht vertrok om 8.40 uur en duurde een uur. Onze bagage werd direct overgebracht naar het vliegtuig naar Phuket dus dat was makkelijk. Op het vliegveld aten we een lekkere omelet met varkensvlees en vieze viskoekjes.

Om 13.40 uur stapten we in het vliegtuig naar Phuket. We verwachten na de paspoortcontrole nog wel iets te kunnen eten en drinken, maar daar was gewoon helemaal niets.

In Phuket zijn we met een minivan naar de stad gereden. Het busje stopte wel eerst nog even bij een tourburo want zonder dat buro zou het je niet lukken om onderdak te regelen. Nog best een gedoe om dat weer af te schudden. Maar goed, uiteindelijk werden we afgezet in Phuket Town. We gingen op zoek naar een hotel. Het eerste was te vies en te lelijk en daarna was het hard zoeken. Onderweg werden we constant aangeklampt door taxichauffeurs die ons ergens naar toe wilden brengen en zij waren behoorlijk hardnekkig. Uiteindelijk vonden we een zeer eenvoudig hotel, met een koude douche en heel grote, keiharde hoofdkussens. Slecht geslapen dus, maar het was maar voor 1 nachtje. Om ons hotel heen was een 24 uurs markt. Bijzonder om de hele nacht de bedrijvigheid door te zien gaan.

We zijn naar een winkelcentrum een eind verderop gelopen en hebben daar bij een straatrestaurantje geroosterde garnalen en kipcurry gegeten.

Overal zie je altaartjes waar dingen geofferd worden, zelfs tussen de sinaasappels:

Onderweg nog even in een internetcafe gezeten. Toen ging het een beetje regenen. Verder is het vandaag vooral heel heet en klam. We hebben ook nog een kaartje voor de boot naar Phi Phi en vervolgens door naar Koh Lanta geregeld. Al met al een vermoeiende dag, met niet echt heel leuke dingen (voor het eerst). Ik heb de wormen geproefd die we in Chiang Mai gekocht hadden. Weinig smaak aan. Maarten had geen zin om ze te proeven.