zaterdag 19 januari 2008

Zaterdag 12 januari 2008: Ayutthaya

Lekker uitgebreid ontbijt vanmorgen. Hier waren de warme maaltijden wel echt warm.

Na 2 fietsen gehuurd te hebben zijn we heel de tempelroute afgereden. Mooie dingen gezien. Vooral de stenen Boeddha in de boom vonden we erg mooi.

Ook hier liepen we weer tegen een hele grote markt aan. Maarten was niet zo blij want hij had wat last van zijn darmen. Het eten dat we tussen de middag hadden was hem in dit geval te pittig, dus hij heeft rustig aan gedaan

Maarten was helemaal vertederd door deze honden:

Natuurlijk weer een heleboel eten op de markt.

En nog meer tempels.

Na de tempeltocht hebben we in een internetcafé gekeken naar guesthouses in Chiang Mai, onze volgende missie. Daarna nog wat gegeten bij wat stalletjes en terug naar het hotel om onze rugzakken op te halen.

We hebben 's avonds gegeten in een floating restaurant, aanbevolen door de taxichauffeur, maar het eten was niet geweldig. Eend met weinig smaak en varkensvlees in een erg pittige saus.

Om 21.00 uur zouden we met de nachttrein naar Chiang Mai vertrekken om daar vervolgens ruim 12 uur later aan te komen. We moesten op het station vrij lang op de trein wachten en de eerste aanblik van wat wij als eersteklascoupe verwachten was een beetje een domper. We dachten dat we in een ruimte zouden zitten met max 4 personen, maar het bleek gewoon een hele grote treincoupé te zijn. Van te voren hadden we op internet als tip gelezen dat je het best een boven en onderbed kan nemen als je met z'n tweeën bent. In de loop van de avond (in ons geval 22.45 uur) worden alle stoelen tot bed verbouwd en dan kun je nog samen op het onderbed zitten. Daar waren we blij mee. Nog even lezen op zo'n bedje achter een gordijntje is erg knus. We hadden verwacht dat we heerlijk in slaap zouden worden gewiegd, maar dat bleek niet zo te zijn. Het schudde enorm, dus je werd steeds wakker geschud. Het was dus een slechte nacht, maar we hadden het voor geen goud willen missen.